کتاب های پیشنهادی

معرفی بهترین کتابهای ترسناک

معرفی بهترین کتابهای ترسناک سایت یارمهربان

دلیل جذاب بودن داستان های ترسناک برای نوجوانان و جوانان

تجربه ترس برای بعضی از افراد مساوی با لذت و ترشح آدرنالین است. البته نمی‌ توان منکر این مسئله شد که خواندن داستان‌ های ترسناک، واقعا سرگرم‌ کننده است و لذت فراوانی دارد. بسیاری از آثار ادبی بر پایه همین حس مبهم و البته هیجان‌ انگیز، یعنی حس ترس نوشته شده‌ اند. اغلب این داستان‌ ها درون‌ مایه معمایی جنایی دارند و با ایجاد سرنخ‌ های پیچ‌ در پیچ، سعی دارند احساس ترس را در مخاطب زنده و او را ساعت‌ ها پای داستان می نشینند. اگر شما هم طرفدار فضای ترس و وحشت هستید و دوست دارید ضربان قلب خود را بالا ببرید، همراه ما باشید و با ترسناک‌ترین داستان‌های کوتاه آشنا شوید. این داستان‌ها را می‌توانید در کتاب‌های داستانی ژانر وحشت که در ادامه معرفی می‌کنیم، مطالعه کنید. معرفی بهترین کتابهای ترسناک

اگر طرفدار داستان‌های معمایی-جنایی یا ژانر وحشت باشید، به احتمال زیاد با لیستی بلند و بالا از داستان‌های بلند یا کوتاه روبه‌رو شده‌اید که درون‌مایه اصلی آن‌ها، معما، جنایت، فانتزی‌های سیاه و… است. نه تنها در دنیای ادبیات، بلکه در موسیقی، فیلم و نقاشی نیز می‌توان رد پای آثار متعددی را دید که با ترس و وحشت گره خورده‌اند و از این راه، پیامی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارند. معرفی بهترین کتابهای ترسناک

خرید و فروش کتاب های دست دوم داستان و رمان

خرید و فروش کتاب های دست دوم داستان و رمان | سایت یار مهربان | Yaremehrban.com

چرا فرزندم به خواندن کتاب های ترسناک علاقه دارد؟

این سوال خیلی کلی است. اما سوالی است که احتمالا همه‌ی پدر و مادرها حداقل یکبار از خودشان پرسیدند. شاید اگر شما هم ببینید که تمام کتاب‌های کتابخانه‌ی فرزندتان، عنوان‌های ترسناک دارند نگران شوید. چرا چنین کتابی می‌خواند؟ اصلا چرا چنین کتابی باید چاپ شود؟ خواندن این کتاب‌ها چه تاثیری روی ذهن و روان فرزندان ما می‌گذارد؟

بیایید کمی به گذشته برگردیم. ما داستان‌های ترسناک جن و پری داشتیم. حالا البته آنقدر جذابیت‌های دنیا زیاد شده است که این داستان‌ها بچه‌ها را راضی نمی‌کند. دلشان هیجان بیشتری می‌خواهد، دوست دارند تخیلاتشان را پرواز بدهند و حتی شده در همان دنیای خیالات، لباس خیر بپوشند و به جنگ شر بروند. راهی کم‌خطرتر از کتاب ترسناک برای رسیدن به این هیجان و پرورش تخیل وجود ندارد. حالا شاید نگران محتوای کتاب‌ها باشیم. واقعیت این است که چنین کتاب‌هایی با دقت زیادی نوشته می‌شوند و بارها بازبینی می‌شوند. البته باید بدانیم قرار نیست کتاب‌هایی که عنوان رعب و وحشت دارند، کارشان به ترویج خشونت بکشد. بنابراین مهم است که نویسنده، مترجم و ناشران خوب این زمینه را بشناسیم. معرفی بهترین کتابهای ترسناک

اثر کتاب های ترسناک بر روان کودکان و نوجوانان

و اما از تاثیرات کتاب ترسناک روی ذهن و روان چه می‌توانیم بگوییم؟ واقعیت این است که اگر از نوجوانان ، جوانان و حتی بزرگسالان کتاب‌های ترسناک از تاثیرشان بپرسیم، جوابشان این است که شجاع‌تر شده‌اند. احتمالا انتظار چنین جوابی را ندارید و خب حق هم دارید. چطور کتاب ترسناک می‌تواند موجب شجاع‌تر شدن آدم‌ها بشود؟ هرچند برای مقابله با ترس‌ها، روش‌های زیادی وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها، رویارویی و مقابله با ترس است. یعنی اگر از چیزی می‌ترسید و خودتان را در آن موقعیت قرار بدهید، کم‌کم می‌توانید بر ترستان غلبه کنید. علاوه بر این، با خواندن هر کتاب، مساله و گره‌ای در ذهن به وجود می‌آید و روند حل مساله هم طی می‌شود. پس اینجا هم یکی به نفع کتاب‌ خوان‌ها!

معرفی بهترین کتاب های ترسناک

  • داستان های سرزمین اشباح

    این سری داستان های ترسناک نوشته ی دارن شان از معروف ترین کتاب های ترسناک در بین جوانان است که در رده ی شعر و ادبیات انگلیسی هست. این سری داستان های ترسناک مجموعه ی 12 جلدی با عنوان سرزمین اشباح است. موضوع کتاب پسر بچه ای به نام دارن شان می باشد که عاشق عنکبوت هاست. دارن همراه با دوستش به سیرک رفته و با دیدن عنکبوتی بسیار بزرگ زندگی او تغییر می کند. اگر شما داستان های هری پاتر را دوست داشته اید، پس این کتب به شدت به شما پیشنهاد می شود.

    قاتلان سپیده دمدستیار خون آشامارباب سایه هاپسران سرنوشت

  • داس مرگ

    جهانی را تصور کنید که دیگر نه خبری از بیماری است، نه خبری از جنگ و یا حتی گرسنگی. آدم‌ ها دیگر نامیرا شده‌اند! اما در چنین جهانی چگونه باید جمعیت را کنترل کرد؟ اینجاست که داس ها به وجود می‌آیند. داس ها وظیفه این را دارند که سراغ آدم‌ها بروند و آن‌ها را بکشند. در این جهان دو نوجوان کارآموز داش شده‌اند و در این دوره کارآموزی باید هنر کشتن آدم‌ها را به وسیله داس به خوبی یاد بگیرند. معرفی بهترین کتابهای ترسناک

  • خانه افعی

    ماجرای کتاب‌ به اسمش ربط دارد. فکرش را بکنید که برای کار به یک کاخ بزرگ دعوت شوید. به نظرتان فضای کاخ باید چه‌ شکلی باشد؟ ساختمان بزرگ سنگی که پنجره‌ های زیادی دارد و نور را به خانه دعوت می‌کند؟ کار کردن در آشپزخانه‌ای بزرگ با تنوری روشن و گرم؟ راهرو های طولانی که به اتاق‌های مختلف باز می‌شوند و دیوار هایی که با مشعل‌ های شعله‌ ور، پر نور شده‌اند؟

  • مترسک زنده

    آنتونی هوروویتس، نویسنده‌ ی موفق کتاب های ترسناک برای نوجوانان و فیلم‌ نامه‌ های مشهور مثل شرلوک هولمز، برای نوشتن داستان‌ هایش سراغ موضوعات ساده‌ی روزمره می‌ رود. شاید پیامی که می‌ خواهد بدهد این است که هرچند دنیا به نظر امن و قابل پیشبینی است، اما در همین دنیا هم اتفاق‌هایی می‌افتد که فکرش را نمی‌کنید. اتفاقات ترسناکی که با خواندنشان، مو بر تنتان راست می‌شود. داستان‌های آنتونی هورویتس در ذهنتان حک می‌شوند. احتمالا دلیلش این است که او از دوران کودکی‌ اش عاشق داستان‌های ترسناک بود و عشقش تا بزرگسالی هم با او ماند. کتاب مترسک زنده‌ آنتونی هوروویتس، دو داستان دارد. البته این را هم باید بگوییم که اگر اهل کتاب‌های ماجراجویانه هستید، بقیه کتاب‌های هوروویتس هم نظرتان را به خودش جلب می‌کند.

  • سقوط سیاه

    مارکوس سدویک کتاب سقوط سیاه را در ادامه‌ی کتاب دیگرش، روزهای مرده نوشته است. یک داستان فانتزی تمام‌عیار و جذاب که اتفاقا در شهریور سال ۹۶ با دریافت ۴ لاک‌پشت پرنده به لیست لاکپشت پرنده راه پیدا کرد. سقوط سیاه داستان پسری پانزده ساله و همراهش، ویلو و ارباب جدیدش کپلر است. داستان در دوران بعد از مرگ ارباب پیشین پسرک، والریان رخ می‌دهد. حالا او خطرات والریان را پشت سرگذاشته، اما هنوز به آرامش نرسیده است. اتفاق‌های جدید در راهند تا آرامش را از زندگی او بدزدند. شهر یخ می‌زند، پسرک دستگیر می‌شود و به کاخ فردریک فرستاده می‌شود. کاخی با شکوه، پر عظمت، زیبا و سرشار از ثروتی که رازی وحشتناک در خودش جای داده است! پسرک خیلی زود متوجه می‌شود که آنجا، در کنار آنهمه شکوه و زیبایی، دیوانگی و خشونتی وحشتناک خوابیده است. رازهای هولناکی وجود دارند که می‌توانند تمام سرگذشت کاخ فردریک را رو کنند…

  • محدوده ی مرگ

    کتاب محدوده‌ی مرگ جذاب و ترسناک، دارای مجموعه‌ای از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جالب است. این کتاب با ایده‌های مانند مرگ، غم و اندوه و خانواده سروکار دارد. داستان کتاب درباره‌ی الی یازده‌ ساله است که به دنبال مرگ غم‌انگیز مادرش، با پدرش که علاقه‌ی زیادی به شیرینی‌ پزی دارد، زندگی می‌کند. او با مطالعه‌ی کتاب، از غم و اندوه خود می‌کاهد و احساس آرامش می‌کند و همین علاقه‌ اش به کتاب باعث درگیر‌ی‌ اش در ماجرایی عجیب‌ و غریب می‌شود. معرفی بهترین کتابهای ترسناک

    یک روز الی به دنبال فرارش از مدرسه، در جنگل سرگردان است تا اینکه با زنی پریشان و گریان برخورد می‌کند که می‌خواهد کتابی را به رودخانه بیندازد. الی به سمت کتاب می‌رود و کتاب را برمی‌دارد و خیلی زود درگیر داستان زنی می‌شود که شوهرش روح خود را به «مرد خندان» فروخته است. الی در اردوی کلاسی به یک دامداری، خیلی زود شباهت‌های زیادی بین داستان کتابش و تاریخ مزرعه مشاهده می‌کند و می‌فهمد که مرد خندان واقعی است.

    الی با شادمانی نفس کشید. می‌خواست سوار دوچرخه‌اش بشود و مسیر کنار نهر را با بیش‌ترین سرعت رکاب بزند و تا جایی که می‌تواند از اینجا دور شود. شاید هم می‌پرید توی آب. آب نهر آن‌قدرها هم سرد نبود. خورشید ساعت ۵۸:‌۵ دقیقه‌ی غروب می‌کرد، تا آن موقع وقت داشت. دم غروب به خانه برمی‌گشت. اگر دیر به خانه می‌رسید، بابا عصبانی می‌شد. البته بابا همیشه نگران بود. الی می‌توانست از خودش مراقبت کند.

  • گرگ و میش

    کتاب «گرگ و میش» رمانی عاشقانه و ترسناک اثر نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی «استفانی مه یر» از بهترین رمان‌های ترسناک است که اولین بار ۲۰۰۵ منتشر شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۰۸ بود و تاکنون به ۳۷ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از: گرگ و میش، ماه نو، کسوف، سپیده‌دم جلد اول و سپیده‌دم جلد دوم. این کتاب اولین کتاب از مجموعه‌ی «گرگ و میش» است و ایزابلا سوان هفده‌ساله را معرفی می‌کند که از فینیکس در آریزونا به فورکس در واشنگتن نقل‌مکان می‌کند تا در کنار پدرش چارلی زندگی کند.

  • دکتر فرانکنشتاین

    کتاب «فرانکنشتاین» داستان دانشمند جوانی به نام «ویکتور فرانکنشتاین» را روایت می‌کند. ویکتور که در ژنو سوئیس بزرگ شده است، هوش خارق‌العاده‌ای دارد و سریع همه‌ی موضوعات جدید را یاد می‌گیرد. او با خواهر ناتنی‌اش «الیزابت» که توسط خانواده‌اش به فرزندی پذیرفته شده است، بزرگ می‌شود.

    ویکتور خود را برای تحصیل در دانشگاه اینگولشتات آماده می‌کند و در همان حال مادرش و الیزابت به بیماری مخملک مبتلا می‌شوند و متاسفانه بعد از مدتی مادرش براثر این بیماری می‌میرد. او به مدت دو سال، آن‌قدر درگیر مطالعه می‌شود که معلمان و دانش آموزان خود را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. ویکتور در یک آزمایش علمی غیرمتعارف از ترکیب شیمی، کیمیاگری و الکتریسیته برای تحقق آرزویش استفاده می‌کند و یک موجود زنده شبیه به انسان را خلق می‌کند؛ پس ‌از این خلق اما از وحشتناک و هولناک بودن این موجود تا سر حد مرگ او را می‌ترساند.
    کتاب «فرانکنشتاین» در همان اولین سال انتشارش در سال ۱۸۱۸ پرفروش‌ترین کتاب شد و در حال حاضر به‌عنوان نمونه‌ی کلاسیک رمانتیسیسم قرن نوزدهم، شاهکاری هیجان‌انگیز و دلهره‌آور و یکی از نمونه‌های اولیه رمان‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود. اگرچه تقلیدها و اقتباس‌‌های بی‌شماری از آن هم‌اکنون وجود دارد، اما همچنان قوی‌ترین داستان در نوع خود باقی مانده است.

 

سایت یار مهربان | خرید و فروش کتاب دست دوم | yaremehrban.com

سایت یار مهربان | خرید و فروش کتاب دست دوم | yaremehrban.com

نتیجه گیری ترسناک

شاید با تمام این اوصاف هنوز نگران این باشید که نوجوانان با خواندن این کتاب ترسناک چه بلایی به سر روح و روان خودشان می‌آورند. بیایید دوباره به داستان‌ها نگاه کنیم. موضوع همیشگی خیر و شر که از ابتدای تاریخ محل جنگ و دعواهای اسطوره‌ای تمام مردم دنیا بوده است، در تمام این داستان‌ها خودنمایی می‌کند. داستان‌های ترسناک، نمایندگان بی‌هیاهوی این نبرد افسانه‌ای هستند. قدرت خیر در این مبارزات را نشان می‌دهند و در نهایت، همیشه خیر پیروز است. داستان‌های ترسناک صرفا برای سرگرم کردن نوشته نشدند، بلکه از امیدواری به دنیای بهتر و زیباتر حرف می‌زنند. دنیایی که در آن جایی هم برای نوجوانانی هست که می‌خواهند و می‌توانند دنیا را مطابق میل خودشان بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *